sizzydizzy

Alla inlägg den 12 december 2013

Av sizzydizzy - 12 december 2013 11:56

Allstså jag tillhör dom som säger dagis och inte förskola. förskola tycker jag låter mer 6-års. men iaf jag säger även fröken och magistr så jag e väll gammal av mej.

hur som haver så pallrade jag mej till öppna förskolan idag efter mycket om och men (hatar att va bland alla pk föräldrar där deras unge e så åhh och ooohhhh orka lyssna)och bla var det en farsa där och fan va han njöt av kvinnorna som flokades runt han man verkligen såg det på han /äckligt, det visade sej att han har varit pappaledig i 5 månader nu och fyyyy fan vad han fick beröm. det va ååå vad du e duktig åååå vad roligt åhhhhhh jag spyr. VARFÖR ser kvinnor ner på sig själva ja menar vi brukar ta den störst delen av "ledighetn" o9ch inte e det en jävel som sitter å åhhhar åt oss utan det e SJÄLVKLART att vi ska va mammalediga. Varför?? det e väll lika mycket hans ansvar att ta hand om SITT barn ja menar orkar man så så får man väll skörda det också. suck för hur mannen alltsid ska sättas i centrum för sånt som vi ska göra helt jäkla självklart.


tex vi har ett jäkligt jämnställt förhållande. och säger man tex ute att aa mannen diskar eller nått åt det hållet då kan man få kommentarar på att man e lat eller ååhhh så duttig man du har sååån tur du har ufffff GE ER.


i min värld så finns det inget sånt. ja jag vet det finns kvinnor som gör allt ja behöver bara kolla på min mamma å pappa men man gör ett val där oxå tycker jag. Mannen har minst lika mycket ansvar som jag har. men han har juh varit ute å jobbat hela dan buhuhu JAHA like i care. vad har jag gjort då suttit hemma med benen på bordet . a för fan för det heter juh föräldra LEDIGHET. den föräldren som varit ledig med tre barn mellan 0-3 år den kan räcka upp en hand *spanar- spanar lite till- spanar ännu mer* nope yhitta inga händer. det e inte en dans på rosor å vara hemma med barn.  så mao betyder det att han jobbat utomhus och jag inomhus, vet ni vad det värsta är HANkan koppla bort sitt jobb men min fortsätter jag bor juh på mitt jobb. så e mannen duttig som tagit ledigt städat eller what ever NEJ han e fanimej inte duktigare än oss kvinnor.


Så kvinnor tänk efter för fan innan  ni berömmer den där duttiga idioten till karl för att han lyckas göra nått som vi kvinnor gjort i tusentals år



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Life is gonna fuck you. either u deal with it or kill urself. Jag väljer det förstnämda.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards